965 70 01 46 - Fax: 966780010 Plaza de España, 20-03169 Algorfa (Alicante). ayto@algorfa.es

Sengles

La Caldera del Gegant

folleto1La ruta “La Caldera del Gegant”, d’uns 17 quilòmetres, travessa els municipis d’Algorfa, Almoradí, Rojals i Benejúzar, enllaçant diferents paratges naturals del Baix Segura i enclavaments propers als sotos del riu Segura.

El recorregut comença en un bell bosc de pi blanc amb vegetació mediterrània situat a la urbanització Montemar d’Algorfa, des d’on folleto2ens endinsem en ell Paratge Natural Protegit de l’Hoyo Serrano, espai d’alt valor ecològic en el qual destaquen la presència del singular Barranc i les formacions de bosc mediterrani sent reseñablessus valors geomorfològics, geològics i paisatgístics.

El primer punt d’interès és el Barranc de Calderón, que es perllonga al llarg de 3.270 metres, on trobem, a 1.400 metres des de l’inici, restes del Plistocè). Caminem 800 metres per contemplar les diferents gorgs que l’aigua ha excavat en el llit rocós, entre les quals destaca la curiosa formació erosiva d’origen fluvial denominada “La Caldera del Gegant”, un dels punts més atractius del recorregut.

Reprenem la marxa al llarg de 1.100 metres fins arribar al camí paral·lel a l’autovia AP-7 i travessarem la CV 920 per arribar al Riu Segura. Avancem pel seu marge dreta, direcció Benejúzar, durant 8.000 metres en paral·lel als Sotos del Riu Segura, on trobem zones d’expansió per a l’oci i temps lliure així com extensos camps de cultiu de fruiters i hortalisses de l’Horta del Baix Segura.

Arribats a Benejúzar abandonem el marge del riu i, després de recórrer 2.000 metres, accedim per la carretera Oriola, la Plaça Caiguts, el carrer La Concòrdia i el carrer Pilarica, paral·lela al barranc Fita. Al seu torn, el Carrer Pilarica enllaça amb Raval Zval 11 Sant Urbaniz. 51 i amb Raval Zval 10 dotacional, que ens condueix fins al Santuari Mare de Déu del Pilar.

Des de la part posterior del Santuari la senda discorre per la zona d’oci de “La Pilarica” ​​i, a continuació, pel camí cap a “Cabezo Redondo”, paral·lel al Barranc Fita. A 1.600 metres del Santuari trobem el Camp de Tir, on podrem desviar per visitar la zona reforestada de l’antic abocador.

Per finalitzar, vam caminar 900 metres fins arribar al punt més elevat de Benejúzar, el Pujol Rodó, des d’on s’albira el Vèrtex Geodèsic de l’Alt de la Escotera, culminant la ruta amb una espectacular panoràmica de gran part de la comarca del Baix Segura del segura.